...

10 filme care te pot învăța noțiunile de bază ale afacerilor

Cele mai multe dintre filmele care se fac în zilele noastre sunt strict de divertisment. Dar există și excepții de la regulă. Unele filme nu numai că te fac să te întrebi, dar te și învață cel puțin noțiunile de bază ale afacerilor. Ei sunt cei despre care vom vorbi.

Prinde-mă dacă poți

Prinde-mă dacă poți
  1. Anul: 2002

2. Kinopoint Rating: 8.5

3. Regizor: Steven Spielberg

4. Cu: Leonardo DiCaprio, Tom Hanks, Christopher Walken și Martin Sheen

Selecția noastră constă în principal în filme de avertizare. Dar iată o tragicomedie polițistă, regizată de Steven Spielberg și avându-l ca protagonist pe mult îndrăgitul de atunci Leonardo DiCaprio. Nu cred că acest film te va învăța cum să conduci o afacere. Dar veți descoperi că aproape orice problemă poate fi rezolvată într-un mod neconvențional. În plus, unele circumstanțe nefericite pot fi transformate în avantajul tău! Doar nu folosiți metode ilegale de succes, care sunt prezentate aici din belșug.

Ideea de bază a filmului este simplă. În centrul unei povești bazate pe fapte reale – Frank Abegneil. Este un maestru al înșelăciunii și al înșelăciunii. Nu lipsit de importanță, de la o vârstă fragedă! Treptat, nivelul trucurilor sale frauduloase crește considerabil. Agentul special Carl Hanratty începe să-l vâneze. Dar prinderea lui Frank nu este atât de ușoară pe cât ți-ai dori.

Filmul s-a dovedit a fi foarte amuzant. Dacă doriți să vă relaxați în fața ecranului TV, aceasta este cea mai bună alegere! În timp ce îl privești, ești adesea surprins că aceleași evenimente au avut loc în lumea reală. La box office, filmul nu numai că a fost încasat, dar a fost și nominalizat la două premii Oscar.

Wall Street

Wall Street
  1. Anul: 1987

2. Cotat cu 7 pe Kinopoint.6

3. Regizor: Oliver Stone

4. Cu: Michael Douglas, Charlie Sheen, Daryl Hannah, Martin Sheen

Cu siguranță că fiecare cititor al nostru a auzit de Wall Street. Este locul în care viețile multor oameni au fost ruinate. Dar cineva a avut un succes incredibil. Pe Wall Street există un număr foarte mare de agenți de bursă. Este vorba despre unul dintre ei, filmul a fost lansat în 1987. Lumea financiară s-a schimbat foarte mult în ultimii 30 de ani, dar filmul este încă o mare sursă de inspirație.

Intriga filmului relatează evenimentele din 1985. Protagonistul este Bud Fox, care lucrează ca broker. În acest proces, încearcă să obțină o întâlnire cu idolul său, Gordon Gekko, un rechin de pe piața bursieră. Primele încercări nu au avut succes, dar apoi a avut noroc. Doi brokeri încep un parteneriat de afaceri, pe care privitorul este invitat să îl urmărească. Pe parcursul filmului, apar o serie de situații curioase. Dar va rezista oare prietenia până la capăt, când în joc sunt bani mulți??

Vedeta principală a acestui film este Michael Douglas. A făcut o treabă excelentă în rolul unui broker talentat. Atât de mult încât academicienii de film i-au acordat un Oscar! Acesta este un alt motiv pentru a viziona filmul. Apropo, în 2010, în mod complet neașteptat, a fost lansată o continuare, numită „Wall Street: Money Never Sleeps”. Douglas, care a îmbătrânit din nou, și partenerul său mai tânăr în afacerea de brokeraj, Shia LaBeouf. Interesant este că acest film a fost regizat de același Oliver Stone și este primul sequel din cariera sa. Poate că vom risca să recomandăm vizionarea ambelor filme.

Spațiu de birouri

Spațiu de birouri
  1. Anul: 1999

2. Evaluare pe Kinopoint: 6.8

3. Regia este semnată de Mike Judge

4. Cu: Ron Livingstone, Jennifer Aniston, David Herman, Ajay Naidoo

Nu numai că vrei să înveți câteva trucuri, dar vrei și să te distrezi? În acest caz, trebuie să te uiți la „Office Space”. Spre deosebire de majoritatea filmelor din această selecție, acesta este o comedie. Și cu Jennifer Aniston în rolul principal! La momentul filmărilor, ea juca încă în Friends, serialul TV pe care mulți telespectatori îl iubesc încă.

Filmul spune povestea lui Peter Gibbons, care decide să meargă la o ședință de hipnoză, care se termină prost. După hipnoză, perspectiva sa asupra vieții se schimbă radical. De acum încolo, nu mai este dispus să lucreze. Încă mai vine la birou, dar numai pentru a se distra și pentru a se certa cu șeful său.

Acest film arată că un comportament atipic poate duce la mai mult decât la consecințe regretabile. În mod ciudat, viața protagonistului se îmbunătățește încet-încet. Își găsește chiar și o prietenă sexy. Credibilitatea lui Gibbons este în continuă creștere. În curând, Peter dezvoltă o schemă pentru a delapida banii altora. Și de aici încep evenimentele principale și, probabil, cele mai interesante ale filmului.

„Office Space” este perfect pentru vizionarea de seară, atunci când ești acasă de la birou. Doar nu vă gândiți să reproduceți toate acțiunile personajului principal! În caz contrar, s-ar putea să vă aflați în căutarea unui nou loc de muncă a doua zi. Dar cu siguranță puteți deveni mai relaxat – filmul arată perfect că acest lucru vă ajută să reușiți.

Se fumează

Oamenii fumează aici
  1. Anul: 2005

2. Viața personajului său principal se îmbunătățește încet-încet.3

3. Regizat de Jason Reitman

4. Cu: Aaron Eckhart, Maria Bello, Cameron Bright, J.K. Rowling, Aaron Eckhart. . Simmons

Multe filme moderne durează cel puțin două ore. Dar Here to Smoke aparține școlii vechi, așa că este doar o oră și jumătate din timpul tău. În acest fel, ea dezvăluie un caleidoscop de evenimente!

Acest film combină cu îndemânare drama și comedia. Este vorba despre Nick Naylor, a cărui slujbă nu este ușoară. Personajul principal trebuie să convingă oamenii să se apuce de fumat! Pentru aceasta, el îndeamnă chiar ca fumatul să fie considerat benefic! Pe măsură ce trece timpul, Nick devine un succes. Este invitat la tot felul de talk-show-uri, iar țigările sale sunt prezentate chiar și în filme importante.

Din păcate, Naylor nu consideră că fumatul este util. Curând se dezvăluie că nici el nu este un fan al țigărilor. El trebuie să muncească pentru ca fiul său să poată trăi fără să se simtă lipsit de bani. Deci, ce ne învață filmul?? Poate că până și cea mai absurdă ocupație poate aduce bani. De remarcat, de asemenea, persistența protagonistului. Dacă nu ar fi fost așa, țigările cu greu ar fi ajuns în televiziune și în filme de lung metraj. Nick își impune literalmente propria opinie, iar oamenii din jurul său sunt complet inconștienți de acest lucru!

Criticii au lăudat filmul în cea mai bună parte a sa. A câștigat chiar mai multe premii. Și nu doar pentru calitățile sale artistice – filmul se mândrește cu o coloană sonoră excelentă.

Binefăcătorul

Binefăcătorul
  1. Anul: 1997

2. Evaluare pe Kinopoisk: 7.2

3. Regia: Francis Ford Coppola

4. Cu: Matt Damon, Danny DeVito, Claire Danes, Jon Voight

În a doua jumătate a anilor ’90, Matt Damon a încercat din răsputeri să-și prindă norocul. A jucat în tot felul de filme, în speranța că unul dintre ele va fi un succes sigur… Din păcate, au fost multe alte rateuri. De exemplu, acesta este cuvântul pentru un film al lui Francis Ford Coppola numit The Benefactor. În ciuda unui buget modest de 40 de milioane de dolari, nu a dat roade la box office. Iar Damon face pereche cu Danny DeVito, pe atunci foarte popular!

Filmul spune povestea lui Rudi Baylor, un tânăr avocat. Crede că este literalmente în pragul succesului. Este pe cale să devină un avocat vedetă cu propria firmă. Și apoi Baylor va putea să-și cumpere o mașină de lux, o vilă de lux, va atrage fete… Cu toate acestea, toate acestea – doar vise. Până acum, avocatul a fost nevoit să facă o muncă ingrată doar pentru a face niște bani.

Intriga filmului se bazează pe un incident. Personajul principal află despre o escrocherie de milioane de dolari în domeniul asigurărilor. Dar cum îi prindeți pe infractori în flagrant?? O întreagă echipă de procurori nu a putut face față, iar Baylor este singur. El are, totuși, un asistent în acest caz. Și decide să își asume un risc. Și nu este o exagerare – miza acestui joc este viața lui Rudy Baylor. Nu doar el, ci și un adolescent bolnav de leucemie, pentru care compania de asigurări refuză să îl ajute, ar putea de asemenea să moară.

Acum, rareori cinefilii se gândesc la „Binefăcătorul”. Este una dintre cele mai puțin remarcate lucrări ale lui Matt Damon. Dar vă recomandăm totuși să o citiți. Ai putea învăța o lecție sau două de la ea. Sau măcar să simți un atac de inspirație, care îți va face și el bine.

Erin Brockovich

Erin Brockovich
  1. Anul: 2000

2. Evaluare pe Kinopoint: 7.8

3. Regizor: Steven Soderbergh

4. Cu: Julia Roberts, Albert Finney, Aaron Eckhart, Peter Coyote

Unul dintre cele mai cunoscute filme din selecția noastră. Filmul nu numai că a obținut un buget respectabil pentru genul, dar a fost mai mult decât răsplătit! De asemenea, este câștigătoare a unui premiu Oscar, Julia Roberts primind statueta pentru rolul ei.

Filmul este despre Erin Brockovich, o activistă pentru drepturile omului care își crește trei copii. Interesant este faptul că filmul se bazează pe o poveste adevărată. Erin a luptat cândva pentru drepturile comunității Hinckley din California. Aceștia erau nemulțumiți de acțiunile unei corporații locale care a contaminat apele subterane, provocând o creștere semnificativă a numărului de cancere în localitate. În mod curios, Brockovich a ajuns la acest caz din întâmplare.

Filmul arată că hotărârea poate ajuta chiar și în cele mai disperate cazuri. La început, se părea că Erin Brockovich nu va avea succes, cu bani și avocați mai experimentați de partea adversarului său. Dar activistul pentru drepturile omului reușește să găsească o abordare a cazului, să-l ducă în instanță și apoi să-l câștige, așa cum probabil ați ghicit. Punerea în scenă inteligentă a filmului ar trebui să te facă să vrei să reușești și tu. Dar vizionarea filmului este foarte recomandată femeilor. Mai ales cele care s-au confruntat cu discriminarea de gen în afaceri. Filmul „Erin Brockovich” arată că problema se întâlnește chiar și la cel mai înalt nivel, dar poate fi totuși depășită.

Glengarry Glen Ross (The Americans)

Glengarry Glen Ross (The Americans)
  1. Anul: 1992

2. Evaluare pe Kinopoisk: 7.4

3. Regia este semnată de James Foley

4. Cu: Al Pacino, Jack Lemmon, Alec Baldwin, Alan Arkin, Ed Harris

Afacerile sunt dificile. Despre asta este vorba în Glengarry Glen Ross, numit și The Americans. Aceasta arată că, uneori, lucrătorii de birou trebuie să lupte zi și noapte pentru următorul client. Din păcate, există momente în care un birou relativ mic ia calea criminalității. Este exact ceea ce i se întâmplă firmei personajului principal, interpretat de Al Pacino.

Filmul spune povestea unei echipe de agenți imobiliari. Intră în scenă un antrenor de afaceri motivațional de la sediul central. El declară că agentul cu cele mai bune rezultate va primi un premiu sub forma unui Cadillac. Pentru locul al doilea se anunță un premiu sub formă de cuțite de bucătărie. Iar cei doi ratați sunt concediați. Un formator de afaceri are carduri pe care sunt trecute contactele celor mai profitabili clienți. Dar nu le va înmâna decât după concurs. Un cvartet de agenți imobiliari decide să fure cărțile, deoarece acestea ar face munca mult mai ușoară.

Filmul abia și-a recuperat bugetul. Dar nu vă lăsați intimidat! Acest lucru s-a întâmplat doar pentru că intriga filmului este interesantă mai ales pentru cei care sunt ei înșiși implicați în vreo afacere. Și dacă spectatorului mediu filmul i s-a părut mai degrabă plictisitor, criticii au acordat adesea note foarte mari filmului. „The Americans” a fost chiar nominalizat la mai multe premii prestigioase. Al Pacino, în special, a avut șansa de a câștiga un Oscar pentru rol secundar.

Diavolul se îmbracă de la Prada

Diavolul se îmbracă de la Prada
  1. Anul: 2006

2. Evaluare pe Kinopoint: 7.6

3. Regia: David Frankel

4. În distribuție: Meryl Streep, Anne Hathaway, Emily Blunt, Stanley Tucci

La un moment dat, acest film a fost pe buzele tuturor. A prins cu adevărat publicul. Și totuși, este un film cu un buget destul de mic, fără pretenții deosebite de succes. Drama a avut încasări de peste 320 de milioane de dolari la nivel mondial!

Femeile adoră să citească reviste de modă, sau cel puțin să le răsfoiască. Poate de aceea a devenit atât de popular. Este vorba despre o fată pe nume Andy, care visează să devină o bună jurnalistă. După absolvire, devine asistenta editorului de modă din New York, Miranda Priestly. Andie crede că are o viață bună! Dar nu avea nicio idee că munca aici va implica atât de multe greutăți!

Experții spun că filmul este un succes din mai multe motive. În primul rând, are un complot bine pus la punct. Nu este surprinzător, din moment ce se bazează pe cartea cu același nume a lui Lauren Weisberger – scenariștii au reușit să nu facă spoilere. În al doilea rând, este un film rar care a cheltuit până la un milion de dolari pentru costume de femei! Și toată această frumusețe este interesantă chiar și pentru bărbați. În al treilea rând, filmul are o coloană sonoră minunată care include melodii de Moby, Madonna și alți cântăreți celebri.

În ciuda recenziilor și a încasărilor foarte bune, „Diavolul se îmbracă de la Prada” nu a reușit să câștige multe premii. A fost nominalizat la destul de multe categorii, dar este înregistrată o singură victorie – Meryl Streep a câștigat Globul de Aur pentru cea mai bună actriță într-o comedie sau musical.

Cum să reușești în publicitate

Cum să reușești în publicitate
  1. Anul este 1988

2. Evaluarea Kinopoint: 6.7

3. Regia: Bruce Robinson

4. Cu Richard E. Grant, Rachel Ward, Richard Wilson, Jacqueline Tong

Probabil că vă veți face o idee despre ce ne învață acest film fără ajutorul nostru. Noi vă spunem doar care este intriga filmului.

Vorbim despre un angajat de succes al unei agenții de publicitate. Totul pare să meargă bine pentru el. Dar munca este foarte obositoare. Un bărbat este literalmente în pragul epuizării nervoase. Dintr-o dată, primește un ordin, care îl obligă să facă o reclamă pentru un tratament împotriva acneei. Un coș imens apare pe gât în același timp. E în regulă, dar în curând ia forma unui cap uman și începe să vorbească. Și nimeni din jurul lui nu vede acest boboc vorbitor! Dar Denise îl poate auzi foarte bine. La un moment dat, sfaturile coșarului devin sănătoase și personajul principal începe să le urmeze. Nu este greu de ghicit că aceasta duce la succesul său.

După cum ați înțeles deja, How to Succeed in Advertising este un film de comedie. În timp ce îl urmăriți, vă veți regândi ce părere aveți despre publicitate. Și vă puteți relaxa, pentru că filmul prezintă toate evenimentele într-un mod foarte amuzant. Dar nu vă faceți speranțe pentru orice experiență nouă. Aprecierea mediocră a criticii, încasările modeste și lipsa oricărui premiu sugerează acest lucru.

Fețe suspecte

Fețe suspecte
  1. Anul: 1995

2. Rating pe Kinopoint: 7.9

3. Regia: Bryan Singer

4. Cu: Stephen Baldwin, Gabriel Byrne, Benicio Del Toro, Kevin Pollack și Kevin Spacey

Selecția noastră include mai multe thrillere polițiste. Poate cel mai interesant dintre toate este Suspicious Faces. Filmul nu este unul nou, ci a fost lansat în 1995. Dar chiar și acum, este încă foarte amuzant și distractiv. Spune povestea a cinci infractori care se întâlnesc într-un loc neobișnuit. Narațiunea este prezentată pe mai multe planuri temporale, ceea ce face ca procesorul cerebral al spectatorului să lucreze activ.

Intriga începe cu o explozie pe o navă care transporta cinci criminali. O explozie ucide 27 de persoane. FBI trebuie să afle acum cine a comis exact atacul. În cursul conversațiilor cu suspecții, spectatorului îi sunt prezentate anumite evenimente care au avut loc înainte de explozie. Totul se așează la locul lui abia spre sfârșitul filmului.

Filmul a avut un buget foarte modest, așa că s-a amortizat destul de ușor. De altfel, filmul este bine reținut de mulți spectatori, iar unele dintre momentele sale au fost copiate de creatorii de parodii. Cinematografii Academiei au fost, de asemenea, înmărmuriți când l-au onorat pe Bryan Singer cu două premii Oscar pentru cel mai bun actor în rol secundar (Kevin Spacey) și pentru cel mai bun scenariu (scris de Christopher McQuarrie). Deși acest film completează selecția noastră, vă recomandăm să îl vizionați mai întâi!

Concluzie

Aceasta este lista celor mai interesante filme dintre cele care pot fi numite și instructive. Toate aceste filme arată foarte bine cum să negociezi, cum să-ți vinzi produsul, precum și abordări inedite pentru rezolvarea problemelor. Vă sfătuim să vă uitați la toate aceste piese dacă aveți de gând să sau sunteți deja în afaceri!

Evaluează articolul
( Nu există încă evaluări )
Adelin Rahaianu

Salutare tuturor! Sunt Adelin Rahaianu, și sunt încântat să împărtășesc pasiunea mea pentru repararea și instalarea echipamentelor cu voi. În calitate de autor pe acest site, sunt ghidat de dragostea mea pentru tehnologie și dorința de a ajuta ceilalți să înțeleagă și să rezolve problemele legate de echipamentele lor.